maandag 10 augustus 2009

Doosjes van Pandora


Bij ding 22 is de doos van Pandora helemaal opengetrokken. Onvoorstelbaar wat er allemaal niet aan applicaties bestaat, al is daar ook wel wat overlapping bij. De trucendoosjes van 23 dingen heb ik netjes bij mijn favorieten ingedeeld. Daar zal ik wel eens induiken bij gelegenheid om ons bibliotheekblog van iets nieuws te stofferen. Nu is het nog een beetje teveel op een te korte tijd. Wat mij wel al is bijgebeleven is Wetoku (webcaminterviewing), Fefoo (searchoptimalisatie), Zemanta (blogsmarter), Raylit (e-learning met kids) en My heritage (genealogie). Ook die surveymonkey zal ik ten gepaste tijde uit de mouw schudden. Er zal met die aps zeker iets gebeuren. Al is het maar signalering van het bestaan ervan. Zo kan ik ook met My heritage (gelukkig eens iets in het Nederlands) de genealogen die binnen de bibliotheek in het schaduwarchief van de Burgerlijke stand actief zijn in het bloggebeuren betrekken. Leuk signalementje zal ook dat ekoloko worden, als de bib eens iets milieubewust organiseert naar de kinderen toe.

Eerder slappe koffie vind ik steepster, de tealog. Tenzij dat het natuurlijk 'tea for two' wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten